Friday, September 10, 2010

malam raya the story

Friday, September 10, 2010
Malam ini malam raya.
Kalo gua kat kampung dulu time2 macam inilah best giler main meriam buluh.
Perang satu kampung.
Kalo kampung Sialang buat bunyi Jazz, kampung Sengal pulak lawan dengan bunyi dangdut.
Perang berterusan sampailah mak bapak kitorang bising suruh balik.

Gua ingat nak bawak mercun dulu dari Malaysia.
Tapi takut imigresen kat sini kecam gua sebagai terrorist pulak.
Sebab muka gua dahlah ade iras2 Pak Arab(ade ke?)

Cerita pasal mercun. 
Gua galakkan korang main mercun.
Baikkan gua? Korang tengok iklan2 kat TV or radio
"Mercun membawa padah!"(ade ke?ke aku main reka je ni?)
Tapi gua plak bagi korang main mercun.
Memang jelas terang dan nyatalah yang gua ni baik.
Cuma satu je nasihat gua,korang study dulu nak cara2 nak main mercun tu.
Gua taknak lu orang salah main.
Orang lain baling mercun bola jauh2.
Korang pulak yang tak reti main pegi masukkan mercun tu dalam seluar.
Kan dah cari penyakit namanya tu.

p/s: gua dah lame dah stop main mercun.
--------------------------------------------------------------------------------------
Sini raya hari jumaat jugak.
Cuma lambat sedikit daripada korang.
Mase korang pegi solat raya,gua baru nk bukak pose yg last kat sini.

p/s: Major paper ak tak siap lagi.damn.

6 comments:

hamzah ian

kalo tak main mercun takde makna la hidup.. har har har har..

Deslim

haha, sakit telinga woo.. kalau time musim raya ok lagi, ni dah 2 bulan hbs raya pun men lagi, nak study mid term xsnang ar..

gReeN iS pEAce

main mercun bawang je lah :D

selamat pon selamat

Un Phat Lee

hamzah: haha.lu ni tak insaf2 lagi nih.huhu XD

deslim: haha.tu raya sakan namanya.orang lain raya sbln, member2 lu plak raya 2 bln.huhu XD

Un Phat Lee

annagreen: haha.ape barang mercun pop2.tak style lah beb. :P

gReeN iS pEAce

style pe..untuk kanak2 bawah 6 tahun lah..hehe :D

 
LeeosDOTfm ◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates