Tuesday, December 7, 2010

gua.... kahwin bulan ni....

Tuesday, December 7, 2010
"Sebab ape bulan dua belas adalah bulan favourite untuk orang berkahwin?", tanye member gua kat gua.Grrr....die ingat gua tok kadi hape nak explain benda2 ni semua.

"Sebab biasanya orang akan bertemu dengan jodoh pada bulan januari.Rase kasih berputik semase Februari 14 valentine's day,gaduh2 kejap pada bulan march, berbaik2 semula mase bulan april, terpaksa stop jap berdating pasal ade midterm exam mase bulan may, june bertunang, july melatih diri berjauhan dengan tunang ,ogos busy dengan latihan kawad kaki untuk hari kebangsaan, september fokus belajar...mak cakap tak dapat dean list tak boleh kahwin, october final exam, november result exam keluar.....dapat dean list.Terus buat persiapan berkahwin, december kahwin."

Memang dah jadi satu budaya dalam masyarakat kita....perempuan mahupun lelaki.....akan pakai cantek2 hensem2 bila ke majllis2 perkahwinan.Yela...kang pakai baju tidur ade pulak yang tak mengaku member nanti en.Walaubagaimanapun pengaplikasian budaya ini yang telampau (perrh ayat...) kadang kala boleh menimbulkan kekeliruan pada sesetengah pihak...

Mak cik bedah : Wah Limah cantiknya baju pengantin kamu...ade labuci2 gitu..Semoga berbahagialah ye kamu di samping suami....Nah ini die hadiah untuk kamu daripada makcik sekeluarga....
Ain : Err makcik..saya ni tukang basuh pinggan je.Yang pengantinnya ade kat sebelah sana.
Mak cik bedah: Owh ea? damn damn.

p/s: Tiga orang sedara gua akan berkahwin serentak pada 11hb ni.Harapan gua...semoga mereka bertiga tak tertukar pasangan semase bersanding nanti.ehe.

43 comments:

Unknown

HAHAHA...tukang basuh pinggn lagi lawa la 2..

lu bile nk kawen..ahakss..

Irine Nadia

hahha. comelnye yg kisah januari smpai dicember tuh.

aniji

haha..apelaaa...suspen..ingt kawen btul2 tdi..

husna

tapi kan..bulan 12 musim hujan.gua pegi kenduri kawen.balik2 habes kasut cantik gua kene lumpur.uhuk.

Unknown

bulan duabelas org khawi n sebab sllu hujan.

eiela

bulan 12 musim kenduri kahwin,, semoga berbahagia kepada tiga saudara tuh.

Latest Entri :
Salam Maal Hijrah 1432H

IMANSHAH

ni teringin nak kawen nih

yaya

lu punye hipothesis bulan tu boleh diterima. Ujikaji berjaya. Tapi lu test kat sape Phatlee? HAHA

aTiKa aTeRkaH

haha...comel woih kahwin serentak...haha

Raji and Yeen

hahaha sbb kawen bulan 12 baru ramai org dtg melawat ;D
kalau bajet sikit kawen bulan lain =.="

wahhh dh citer kawen..
bila nk kawen? dh ad org tnggu kt Malaysia?
huahua

Umie Nadhirah

bila nak kawen Phat Lee? HAHA!

ILA HonEyBuNNy

hebat la mak cik tukg basuh pinngan tu....kalahkn pengntin..heeh

ijat_asni

suke
suke
haha

Unknown

haha.... ade2 jer...

K I E R A

Woah, ramainya.

3 skaligus :)

Phantom

Cantik btol prancangan dari januari.

Anonymous

lohhhhhhhhhhh

ko bile lak nk kawen....aku nk gak g!!!!!!!!! huhuhuh tp kn....jln cerita tahunan tu mmg terbaik.....

doakan aku cpt kawen gak ek kihkihkih (demmmss kene usehe cr calon skung ni)

Seri

tak boleh tahan baju kalahkan pengantin. pakai songket ke gi majlis kahwin?

Unknown

disember jadi pilihan sebab budak2 sekolah cuti. eh, apa kaitan?

Kik0 ♥ QiLaH

gua pon otak pk nak kawen jer ni.
oh dem dem.

p/s: tiba2 teringat lagu junaidah 365 -_-"

BENA

bertuka time sanding tak pe ag weh . gua takut bertuka malam pertama jek . HAHAHAHAHA


* ade kenakalan ckit ayat di ctu ye. lalala *



normal la tu pakai cantek2. aku pon dah penah kene dulu gtu macam makcik basuh pinggan tuh . HAHAHAHA :)

'Athifah Markzzaki

phat lee jom kite kahwin bulan 12 lagi 5 taon nak???

har har har.. lamaran separa ikhlas neh! ;DD

alexayussida

gojessnyee baju tukang basuh pnggan...huuu

selamat berkahwin kepada mereka yg akan kawen^^

teorimu sngt mntap ttg kawen itu

AzRin Kamaludin

ada logiknya jugk teori kesah jan until Dec tue..haha!!

anna green

kau bila lagi??haha

Unknown

haha arap2 begitu lah
xkan xkenai pasangn masing2 hehe

yanamib

11hb?? kwn aku pon kawen tarikh sama..huhu..ko bila lg?? (^^,)

KNS

kim salam kt mak bedah tu ye..
hoho tetibe plak kan..
='D

slmt pngntin baru utk mrk2 ;">

tiafazunia

jom kawen! hikhik!

Sarah Ramora :]

waa boley pulak acik bedah tu mencarut time ending :p tukang basuh pinggan pun lagi vogue dari yg nak kawen ^_^

Nadnod Azizan

kalau bertukar tu parah daah. haha ;D

F Yusof

haha nice theory, aku pun nak kahwin in dec jugaklah lepas nie

HZQH

haha nih nice :DD

syarifah radiah ibrahim

haha jadah apenye orang basuh pinggan siap labuci bagai

err bukan ke kalau kawen bulan 12 musim hujan ke?
takmo aa kawen bulan 12
haha~

edaolala

kawen la sangat kan. hahahaa. selamat berkahwin olok2 ya bang lol ;p

enyheartsdiamond

lol! hiperbolanya tukang basuh pinggan dgn pengantin.. tehee! n the most funny statement is, semoga tak tukar pasangan semasa bersanding :p

syamin ariffin

Bulan Dec en cuti skolahhh...
sesuuaiii gituwhh..
Makcik tukang basuh pinggan Terbaekk!!

Jeely jelly

suruh sedare2 lu pakai nametag besar2 mase nk kawen tu... takot tertukar kan.. haha

NBLH

gua nak aplikasi la kesah januari sampai december tuu. Ambil berkat dari Imam Phatlee

Un Phat Lee

saper lah yang suruh pakai nametag tu....kah kah kah.bernas jugak idea lu jeely jelly.haha

Mashe

hhahaah... gua nak kawen jugak..! :P

My Bloggie !

true ?? :)

e.l.i.z.@

hahahah silap bg hadiah..dh tu, sape suh melawa lebih dari pengantin :P

 
LeeosDOTfm ◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates