Friday, October 8, 2010

sabarlah der...

Friday, October 8, 2010
"Sabar itu separuh daripada iman"
benda yang kerap kali ustaz gua cakap mase kat sekolah dulu.

Cerita pasal sabar,adakah korang seorang yang penyabar?
Kalau ade orang datang kat korang pastu tiba2 lempang korang,apekah yang korang akan buat?
Lempang balik lah en.
Gile hape.Takde ribut takde takde petir tetiba je datang lempang tak tentu pasal.

Sepanjang gua hidup kat muka bumi ni gua dapat discover dua orang hamba Allah yang cukup penyabar.
First ialah mak gua...
Ape pun yang gua cakap kat mak gua,mak gua relaks je...

Gua. "Mak.Pasu bunga kat garden mak dah pecahlah,Amat tersepak tadi.ehe"
Mak gua. "Takpe2,esok mak beli yang baru"

Cool en mak gua?
Gua bagi satu example lagi:

Gua. "Mak,Amat laparlah"
Mak gua  "Tulah mak pun lapar jugak ni.Ko gi goreng nugget jap."
(yang ni ape pula kaitannya dengan sabar?)
Entahlah.Tetiba je gua teringat benda nih.haha.

p/s: Kalo gua rajin gua sambunglah nanti.Gua nak makan dulu.Serious tengah lapar nih.grrr... 

47 comments:

kata kila

grrrr.aku memang bukan yng pnyabar

azana

sabar i2 separuh drpd iman.. separuh g ape ek??

tia

mak mne yang tak penyabar.

mak gua.
mama! henpon jatoh dlm jamban!
takpe. esok beli laa baru adek.


mama! gelang emas tercicir tadi time nak gi class.
takpe. da takde rezeki nak buat macam mne.



arghh~ gua xley jdi sesabar dyek kot!

mia

hahaha...terpaksa bsabar baca entry ni..hokkk..my mum goreng nugget jgk ni..hhaa..btw, nice song..

sab=)

gua suke bace lu punye blog derr... :)

imanshah

gua pun sabar selalu gak..budak2 cakap..cikgu lepas raya ni cekgu nampak BUN...la..haha gua sabar je..dalam hati makan pelempang gak

imanshah

gua pun sabar selalu gak..budak2 cakap..cikgu lepas raya ni cekgu nampak BUN...la..haha gua sabar je..dalam hati makan pelempang gak

Seri

siapa yang sabar dilempang tanpa sebab?

Farra Zulkarnain

SAYA masih saba lgi dgn penuliss ni. weeee~

Ieda Al-Habsyi

dengan penuh sabarnya akak baca entri ko sampai lebam, penyabar tak? hehehehehheheeh :)

yaya

tgh bersabar bace post lu bro .

Faarihin

hahaha..

abeh goreng tak nugget tu?

saya tak sabar nak cuti skolah ni..huarghhhhh...

Kimmy Ai

sabor jelah... tch!

hanis jenon

patience is the art of hoping. =)

Syida Shukor

haha nak nugget !

ribena.illina

lu selalu cam niiiiiiiiiiii ! suke gantung2! hahaha~

annfrendly

hahaha.. kelakarlah laaa..

aJa

best je bace blog lu bro..

Myra Arshad (:

aha. kali ni gua hilang sabar. cerita ciput jer. cepuk jugak kang. heh. ^__^

SitiMashitahSaidin

sabau~

Wahidah

sabar itu separuh drpada iman..tp jgn smpai kena pijak kepala sudahh

Farah

Ibu mana yang tak sabar kan :)

safarina adnan

sy mmg bukan seorg yg penyabar....=]

y@n@ M!B

aku penyabar ikut keadaan...boleh gitu? =p

suzzsuzie

tengok keadaan gakla sabar tu...tp mak lu mmmg penyabar klu pasu pecah boleh ckp beli lain

Un Phat Lee

kata kila: takpe,sifat sabar itu masih lagi boleh dipupuk.ehe XD

azana: gua pun tak tahu.lu tau?(tanye lu balik.haha) XD

Un Phat Lee

tiafazunia: cool gak mak lu nih.ehe XD

mia: nak sikit. XD

Un Phat Lee

imanshah: takpelah cikgu budak2 lah katekan.ehe.lu memang kena banyak bersabar.banyak kerenah lagi yang lu kena hadap lepas nih.ehe XD

seri: ntah.anyone? ehe XD

Un Phat Lee

farra zulkarnain: sabar ye.kalo gua rajin gua sambung.ehe XD

ieda al-habsyi: sungguh.lu memang seorang yang penyabar.ehe XD

Un Phat Lee

yaya: relaks ye.ehe XD

faarihin: mestilah habis goreng.ehe.
rileks2 dah nak dekat dah ni.tinggal dua bulan je lagi en.

Un Phat Lee

kimmy ai: B)

hanis jenon: cayalah jenon.nice giler quotation lu.ehe XD

Un Phat Lee

syida shukor: ni nak hantar pakai ape nih? kiriman pos atau burung merpati?ehe XD

ribena.ilina: ehe.TQ2. XD

Un Phat Lee

annfrendly: B)

aja: B)

Un Phat Lee

myra arshad: kesian gua kena cepuk dgn lu.ehe XD

sitimashitahsaidin: B)

Un Phat Lee

wahidah: betul2.gua setuju. XD

farah: ibunegara?ehe XD

Un Phat Lee

safarina adnan: lu kena train nih utk jadi seorang yg penyabar.ehe XD

yanaMIB: boleh2.bertindak mengikut keadaan.waras2.ehe XD

Un Phat Lee

suzzsuzie: betul2,bersabar mengikut keadaan lah en.gua setuju. XD

ahmad endo

aku sabar.....hehehe

PIDUT ASiS

alang2 tu goreng la nugget utk aku gak..seyes aku lapar dowh....hahaha

Post Terhangat...
Encik Pernah Memancing??

Farah

Ibu negara ? Masya Allah . Bijak ! Bijak ! Haha

Un Phat Lee

ahmad Endo:nice lah macam tu der. XD

pidut asis: boleh2 takdehal ehe Xd

farah: B)

e.l.i.z.@

hahaha lawak la mak lu nih..gua suka ah.kem salam kt mak ekk

btw, gua pun bukan penyabar org nya.

cth:
nak ajar anak umo 3thn baca buku.
berharap dia cepat tangkap apa yg gua ajar.adusss

buSkar

sbar 2 separuh daripada iman
sbar 2 kali iman penuh=)
ehehehehehehe~

Un Phat Lee

eliza: baiklah kak.ehe.

emm betul jugak tu,ajar ulang kali tak paham2 gua pun jadi tension.ehe XD

buskar: hahahaha.cool gak en macam tuh.ehe XD

Bungakopi

sempoi la mak kau. huhu.

Un Phat Lee

bungakopi: cayang mak.ehe XD

-Si Riang-Riang-

serius. awak kelaka. >gelak guling-guling dalam toilet

 
LeeosDOTfm ◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates