Tuesday, July 27, 2010

Rumah yang ideal

Tuesday, July 27, 2010
dulu mase gua kerja kat seremban
Gua duduk kat satu rumah sewa ni:

rumah tu ade 2 bilik.
Bilik yang pertama takde kipas dan lampu.
Bilik yang kedua,dah macam taman rama-rama.
ade lipas,cicak,5 kg tahi cicak,sawang dan labah2.
(tapi rama2 gua tak jumpa lagi)
Malam2 bolehlah jugak gua dengar tikus
buat open chatroom kat situ.

So,gua tido kat ruang tamu jelah.
Kat ruang tamu tu, adelah satu tv 14 inci.
Tapi malangya aerial kat rumah tu takde.
Kire kalo gua nak tengok tv,gua tenung jelah tv tu lame2.
(hensem jugak mamat dalam tv tuh)

Tandas ade satu.
Setiap kali gua lepak kat situ.
Gua tak dapat nak beza time tu siang atau malam.
Sebab tandas tu gelap takde lampu.

Tempat paling best ialah dapur.
Singki air tersumbat.Paip pulak portable.
Boleh bukak2 batang paip tuh.
So agak2 nak rase main air macam kat sunway lagoon.
Di situlah tempatnya. XD

kesimpulan: Korang nak duduk ke rumah yang ideal macam ni?
Huh.Janganlah.Tandas PICC lagi best. XD

p/s: gua duduk 3 bulan je kat situ+ free lagi.
so xleh nak complain pape.ehe. B)

kesimpulan 2:bersyukurlah dgn apa yg ada. B)

21 comments:

ceksumolek's

wahhh!! 3bulan dok umah tu.. boleh pulak bertahan eh..? sorg2 ke?? tak takut?? (banyak pulak soalan die :P)

Un Phat Lee

aisumi chan: Kalo gue sorang2,rsenye leh bertahan seminggu je kot.Duduk sana dengan 2 org lg member gua.Tak takutlah sbb ade member. XD.

mira_nas

free punya pasal sanggup tahan.. cayalah!!

Un Phat Lee

amira:haha.sape taknak kalo dah free.lu taknak ke? XD

Anonymous

ko jgn wat rumah kita cmtu nanti.
aku nak rumah kita nanti.
rumah idaman kita semua.
semua lengkap macam hotel.
sampai korunk terasa xnak balik rumah kat malaysia. *wakaka*

Un Phat Lee

jaja: haha.takkanlah kot nak buat macam tu.Seksa jiwa dan raga.Kalo rumah kita mcm tu,2 hari duduk dah rase nak balik Malaysia dah.(mintak2 dijauhkanlah)
Jadikan Chalet cukuplah dowh.Fulus kureng so takleh nak jadi hotel.haha. XD

aya

freee ? patut pon bertahan. hehe.

Un Phat Lee

ayaa alyy:haa.tau xpe. XD

Ana Joe

gila lah...boleh pulak btahan ek...bagus2.janji ada rupa rumah sudah..hehe

Un Phat Lee

ana: haha.asal ade tempat berteduh sudah lah kn?. XD

jiHAN

best rumah tu hoho

Un Phat Lee

jihan: haha.bak kata pepatah,rumahku syurga ku. XD

e.l.i.z.@

eiiii scary nye baca umah cenggitu..xmo lah..tp drp xde tempat berteduh, terpksa la kan


p/s: bestnyeeee sambung belajar over the seaaaaaaaa jeles weh!

IntanBerlian

hehe, yang free memang best je. tapi kalau toilet gelap tak bestlah.haha

Un Phat Lee

eliza: tulah,asal ade tempat berteduh dah memadai.lagipun gua lelaki.tak kesah sangat. XD

p/s: Phd nnt lu smbung la kt US plak ek.Jumpa gua kat sne. XD

bellarossa: haha.lu penakut ni. :P

Cik Bucken

celah mane laa umah tu teletakkk?ahahaha, gasaklah.asalkan free ~XD

Un Phat Lee

cik bucken: kat senawang.haha.(tak leh spesifik nnt ISA tahan gua XD)

rabiatulpaid

hahaha
lawak r lu part tenung tv uh..

Un Phat Lee

rabiatul: lu prasan ek.(kene delete nih XD)

masturah mj

bersyukurlah dgn pe yg ade..kan3..heheh

fatinmmj

Un Phat Lee

fatinmmj: yup.betul3. XD

 
LeeosDOTfm ◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates