Friday, February 18, 2011

register emel,aku friendster & facebook.Jom tweet2

Friday, February 18, 2011
Time tu gua form one.Gua bersama-sama dengan member2 kelas 1 ungku omar dibawa ke sebuah bilik yang dipanggil MAKOBE (Makmal Komputer Bestari)."Okjektif kelas kita pada hari ini...adalah belajar macam mane nak buat emel" kata cikgu Azlan.Serious gua rase excited time tu.Buat emel beb bukan buat milo (rumah orang takde internet memang macam nih).

Gua diarah ke laman web yahoo dan register emel disitu.Nama penuh...nama mak.....nama bapak...no telipon rumah...alamat rumah....pekerjaan....(dulu nak register emel memang macam ni.banyak benda nak kena isi) Gua pun isi details2 yang die mintak pelan2...takut tersilap.Gua ibaratkan isi form ni macam isi kertas jawapan UPSR. Sampai kat satu details...die mintak tarikh lahir mak dan bapak....gua sangkut.Tak boleh nak jawab sebab gua tak ingat.Memandangkan hati gua suci murni lagi time tu...tak pandai menipu....gua keluar jap gi public phone call mak gua...tanye die ngan abah lahir bile.haha.

Tahun yang sama jugak.Satu sekolah gua...semua heboh dengan frienster.Dapat jumpa budak tkc kat situlah...budak stf...ssp...(budak2 sekolah lelaki memang macam ni.Sangap nak pompuan).Dek kerana terpengaruh dengan diorang...tak pasal2 gua pun terbuat jugak akaun friendster.Benarlah kata2 cikgu BM gua...pengaruh yang paling kuat kat dunia ini selepas ibu bapa adalah pengaruh rakan2 sebaya.

Tahun 2008/2009.Mase gua tengah buat preparation untuk ke us.Demam facebook mula melanda.Tapi sebab gua bajet nak setia kat frienster...gua tak buat lagi fb time tu."Tak cukup duit nak buat account fb lah"  "Duit jpa tak masuk lagilah". Itu alasan2 yang gua bagi kat member2 yang suruh gua buat facebook.Akhirnya...awal tahun 2010...gua telah berjaya mendaftarkan diri gua sebagai pengguna  ke 300 juta facebook (gua raselah.haha) dan akaun friendster telah dihapuskan buat selama-lamanya.(giler sedeh)

Sekarang muncul pulak twitter.(fuhh sampai jugak kat point sebenar).Gua eloborate entry ni panjang lebar just nak cakap yang gua sekarang dah ade akaun twitter tu je.Gua dah lame dah buat akaun twitter ni.Cume sekarang baru gua rase nak aktif dalam dunia tweet2 nih.So...kalo ade saper2 nak add twitter gua.....jom..link:  http://twitter.com/#!/phatleeos
-------------------------------------------------------------------------------------------------
A few songs update.
Lagu2 baru yang best:

Papinka - Dimana Hatimu
SET14 - Secepat Itu
De Meises - Dengarlah Bintang Hatiku

21 comments:

yanamib

gua pn br aktif twitter...dh send follow request..sila accept cpt!! hahaha~ =P

LynnAiza

wohohooo..meh gua poloww..;)

sab

dah follow. namo den ryrykumoski tu tau! hihi :D

nabilah_2908

jujurnya..siap call rumah minta tarikh lahir...hehehe.. :)

nape ramai yg dh join twitter nih...ada juga akuan twitter...lama dulu..tp smpai sekarang tk reti guna...rs mcm tk best..

jom ke APA KATA HATI pulak,
FAIRY TALES

Jeely jelly

gua harap burung kat twitter tu x mati kelaparan.. haha.. dah lame x bkk twitter :P
i follow:)

::FAIZ::

ade twiter tp jarang bukak...

Anonymous

ade akaun tweet tapi lupe dah password..!!

hang trylah csi name user blog tu iyer..klu ade buzz saya...mne taw hang punyai lucky,maka tertingatlah balik pwd tu ngeh ngeh ngeh......

~~DucKneSs~~

hahah..wktu mula2 buat email, nama pon pelik2..kunon stylo la kn..LOL

friendster dah pupus, statik dgn FB je..dunno whether i'm going to tweet or not..

rahsiahati

dah sent request~cepat approve! hehwhewhew..fb xde ke?

misSbLurRy

tak larat dah aku
biar lah fb je
ms n fs RIP

Cik Ungu Kamila

hahaha, gile jujur time sekolah XD

Nurul a.k.a Riko

Ahkak x ada Twitter lah dik...furghhhh..cayalah dulu ...lu mmg so innocent kan..tulis semua bagai...bagus...bagus...bagus.

anys-ann.

dah follow! lepasnih tweet tweet eh!

NBLH

a'ah kan. time tu bukan zaman bawak phone poie sch lagi.

Mashe

btoi2... dulu gua gila mespes... pastuh friendster.. pastuh game kat tagged.. pastuh facebook...
tapi gua belum gila tweet tweet... hahahha

WAHIDA ALIAS

haha...nk dkt separoh intro.baru smpi ke point sebenar ea...haha

syarifah radiah ibrahim

haha memang suci murni gila~

Aida Ismail

seriously you called your mom and dad just to ask their birth date? oh myy, itu memang terbukti jujur =P anyway, im back with a new blog. On stage. Yang Antara Mimpi&Realiti (itupun kalau ingat lagi) dah selamat di delete. sebab hacking issues =D

ILA HonEyBuNNy

ada ja twitter tapi jarang main..aktif fb jek..ehhe

Anonymous

nk mcd jgk! hehehe. thanks 4 that link! aku download 3 skali :)

Anonymous

skema giler lah kau phat lee..cett..
:P

 
LeeosDOTfm ◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates