Sunday, January 8, 2012

Perutmu...perutmu.Perutku..sixpack.

Sunday, January 8, 2012
Member2 gua ajak gua main bola petang tu.
Jam 5.30 petang janji diorang.
Walaubagaimanapun gua plan datang lambat sedikit.
Janji Melayu kan.Kalau kata 5.30 petang...pukul 6.30 petang baru start main.

Setibanya gua ke padang futsal...
Gua disapa oleh seorang member...

"Eh...bukak baju...bukak baju" kate beliau.
"hah?" kening sebelah kiri gua terangkat...macam kening Ziana Zain mase menyanyikan lagu Puncak Kasih.
Gua tengok awek2 salleh kat padang sebelah...diorang tengah main frisbee.
"Diorang tak bukak baju pun.Kenapa ak main bola kena bukak baju? Kang aku merajuk main frisbee kang.haa..haa...haa..." kata hati kecil gua.  *bajet star.haha

Dengan muka yang haru ibarat muka budak kecil yang kehilangan mak bapak di shopping complex.Gua berdiri tegak kat penjuru padang.Berpikir...
"kalau auku dipinda...maka mahasiswa2 pun ... "
Maka gua pun bukak jugaklah baju gua.  *gile takde kaitan.grr...
"Argghh.SEJUKKKK!"
Gua lihat ke bawah....tengok perut gua...
"Perrgh.Tough gak.Ini kalau masuk pertandingan HERO Remaja...kompem menang."  (==)

Masih lagi dalam keadaan menunduk.
Gua tengok perut member gua yang lain...

"Ini makan kurma je ke tiap2 hari?"

"Yang ini...breakfast makan lembu rasanya"

"Eh yang ni apsal texture die lain semacam?".Gua pun medongak ke atas.nak tengok muka tuan empunya badan.
"Cis.Perut awek frisbee rupenye."  *astaghfirullahalazim

Kemudian datang dua orang mat salleh.Nak join main jugak.Kitorang pun suruh diorang bukak baju.
Diorang pun bukak baju diorang...

"Perrgh...perut2 macam ni boleh ganti papan chopping ayam nih"

Kesimpulan bahasa 1:
Lain orang lain perutnya.
Lain perut..lain nafsu makannya.

************

"Weyh Alip....bola...bola! " tempik gua.
Alip pun menge"umno"/menge"pas"/menge"pkr" bola kepada gua. *ku tak bias sebab tu ku letak semua parti.heh
Gua terima bola tersebut dengan kemas...lalu mengerling sedikit ke arah gol lawan.

"Sebelah tiang kanan kosong!" bisik hati gua laju.
Gua pun menyepak bola tersebut dengan kudrat kuasa kuda setinggi 5 megapixel.
Dengan kelajuan 5 hela per jengkal bola itu meleret....dan menerjah masuk kedalam gol lawan.

"HEH...Kacang jo jang" poyo gua.

Kesimpulan bahasa 2:
Man U patut beli gua.
------------------------------------------------
New song update!
Velvet - Arti mimpi semalam
Charly ST12 - Stasiun kereta

28 comments:

Umie Naziera

haha,,peribahasa kamus dewan edisi ke berapa nie??hehe

Un Phat Lee

umie: ke 11.seyes. *haha

yanamib

prot ko six pack ke? x caya..xcaya.. =.=

Nur Hazirah

semakin tambah tahun semakin tua lah kita. haha. hypothesis accepted

FIFIEY LYCHEE MARATION

hah? motifnya? skill tunjuk perut? kahkah

BENA

yey !!!!!!!!!! lu sudah kembali . apehal lu lame menghilang ha ? frust dengan irine kah ? HAHAHA :)



#serius ke kodak nak stop film tahun depan ? xpe guna fuji pulak. hehhe :)

Un Phat Lee

yanaMIB: harini gua makan banyak sangat die jadi one pack.hahaha

fifey: motif die lu kene pikir sendiri.ehe

Bena: lebih kuranglah.hahaha

takdelah.gua busy lah beb.

fuji tak silap gua stop keluarkan film esok. XD

Anonymous

peruttttt !
hahaha
ye ke ? entah2 buncit

Unknown

haha tgk gambo kat tepi tu menarik...semua phat lee..hehe

rabiatulpaid

masuk majalah mangga pun boleh jugak bro,kah3.

airazulaikha

hahahha...kalau tak bukak baju takleh gol ker??
hahahaha

Anonymous

masin mulut leh jd player man u btl haha..

starzieti

haha. ceh, konon terer la tuh main bola. hehe. gol ke tak tuh ? :D

Rtp Farra Arisha

it seems tersurat dan tersirat! namun masih mudah difahami dan dimengertikan! :))

Anonymous

erkk six pak ke ?? ngahahha... perut byk angin kot^^

Unknown

hamboy men2 tengok perot org ke men futsal nie?hahaha harus ke MU amek awk?haha :)

sab

entah2 duo pack yo! haha

Noor Fatin

wahh machonyaa. pegi la uji bakat hero remaja :P :P

Wahidah

pergh...lama menghilang..bertapa ke ape...aperpun welcome back..dh hbs sarang2 dlm blog ne dibersihkn ker..:P

J.Syazwana

lu memang poyo lah.
kahh kahh :P

Aishot

bersyukur MU tak beli awak...huahuahua

nazirah

lain org lain perutnya
lain perut lain nafsu makannye haha nicee

Un Phat Lee

alin liyana: grr...betul lah six pack.grr... XD

biqa hatmin: mekacih.heh

rabiatulpaid: lu tolong send gambar gua kat mangga boleh? nanti gua blanja lu air sirap.

airazulaikha: bukak tak bukak.go boleh je score gol.gua power kot =.=

zoey: amiin

starzieti: gol lah.serious

el-janna : banyak maggi owh dalam.hahaha

emy zulaiha: harus.gua boleh ganti tempat rooney.heh

Un Phat Lee

sab: six packlah.baca tajuklah.grrr... XD

noor fatin: lu tolong calonkan boleh? haha

wahidah: gi bercuti.baru je balik ni haa. mekasih sbb dtg blog gua balik XD

j. syazwana: mekasih. XD

aishahazli: grr...grr... XD

nazirah: satu lagi gua tambah.Baru dpt tadi benda ni: lain orang lain jiwanya.heh

BENA

ooooo lu busy igt lu frust bebetol. hahaha :) cop ! lu ni maen2 ni . arhhhhh . hahaha

Aien Not Alien

yup...lain selera makan lain rupa paras perutnya.. :P

Ca Ezah

hadoi..,metafora kemain...bm dulu dapat A1 ea? hehe

'Athifah Markzzaki

perut buat ganti papan chopping ayam tu paling "high".

hahaha.. :D

 
LeeosDOTfm ◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates