Sunday, December 16, 2012

Professor mana patut aku ambil?

Sunday, December 16, 2012
Tamat sudah dua exam pagi tu...gua terus balik rumah. Nak berehat...nak qada' balik tido gua semalam yang  tak cukup. Tiga jam je tidor.grrr..maka sesampainye gua di bilik...gua terus me'log in' computer dan termelagha sekejap di situ...

Gua check fesbuk. Ade junior gua yang mintak suggestion lecturer yang best2...so that boleh bantu die dan student2 yang lain dapatkan keputusan yang cemerlang,gemilang dan berbilang bangsa punnnn (die dah mai dah..die dah mai dah...dem). Maka gua pun terseru lah nak suggest dekat bebudak yang lain lecturer ape yang ok..namun bile gua teringatkan blog gua yang dah berhabuk sawang ni...better gua update dekat sini ye dak? 

Tambahan pula...kebaikan tulis entry dekat blog ni...orang lain still boleh cari lagi bile diorang search dekat google. Fesbuk ado? Memang takdo eh jang. Dah satu hal...nak scroll page sampai bawah. Tu kalo post tu usia die dua tiga hari ok lagi. Kalo buatnye 20 tahun? Tak ke rosak mouse nanti? haa...mengajar la pulak kan lecturer yang same 20 tahun yang akan datang.hahaha.

************************

So ape yang gua akan buat selalunye bile gua dapat name2 lecturer untuk kelas yang gua bakal amek adalah gua akan cari name diorang dekat website ratemyprofessor.com.



Laman web ni dia bagi rating lecturer2 yang mengajar dekat US. Ya...bukan specific untuk satu2 universiti tapi untuk satu US. Yang bagi rating ni adalah dari budak2 yang pernah belajar dengan professor tu.Lagi lame seseorang professor tu pernah mengajar...lagi banyak orang rate die. Kalau korang search lecturer korang tu tapi komen die tak banyak...maknanye..lecturer tu baru lagi mengajar ataupun bebudak yang belajar dekat kelas die semua memalas belaka...tanak komen.

Juga.ade possibility prof yang korang carik tu takde dekat database website nih.Jika benda ni berlaku...jangan panik.Lepas korang dah habes amek kelas dengan prof tu nanti. Korang rate lah die. So dah adelah kan name die nanti dekat websitu tu betul tak? haaa...

So far...website ni tak pernah mengecewakan gua. Ape yang dikomen oleh student2 same dengan ape yang bakal korang alami nanti. Contohnye..mase gua tengah cari lecturer mane yang best untuk calculus 3 dulu. Gua terjumpa seorang lecturer india nih. Based on komen...die digambarkan seorang yang cakap giler slow.hanye orang yang baris depan je boleh dengar dan pronounciation die agak sukar difahami. Namun ramai yang rate kelas die senang dapat A. Maka gua pun sajelah try amek lecturer nih. Benarlah ape yang dikatakan. Dekat depan die cakap "distance" gua rase macam gua dengar "Instant". Die cerita pasal ape die buat sem break ritu...gua rase die tengah mengajar pasal cara untuk buat partial derivative. Walaubagaimanapun memang senang kelas die..dan gua dapat A.

Lecturer calculus 3 gua dulu.

Antara komen student

Papepun makesure korang check kelas2 yang prof tu ajar betul ke tidak. Takut2 nanti korang ingat korang baca rating Amy yang ajar kelas chemistry tapi rupa-rupanya rating tu untuk Amy yang ajar kelas menari: Endang 324.

p/s: ak tak tahulah berapa ramai yang sanggup baca entry nih.hahadoi.

------------------------------------------------------------------------

New Song Update

Bunga Cinta Lestari - Cinta Sejati
Salju - Atas Nama Cinta

4 comments:

Mashe

den baco ni ha

Fairuz Zainal

memang lecturer dari india selalu camtu. kat mesia ni pun ado jugak ni haa. ngajo aku subjek calculus jugak. tp Dr. tu memang awesome gila kot. method dia menjadi buruan satu unibersiti! method dia bagi markah exam pun disukai ramai! haaa amekaw!

Ca Ezah

wah..siap ade website cenggini ek..memudahkan keje..hehe

Un Phat Lee

mashitah: hai masyitah.lame tak jumpa.huhu

fairuz zainal: yup2.besenye lecturer dari india agak sng n best.

ca ezah: tau takpe.mmg senang.hehe XD

 
LeeosDOTfm ◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates