Thursday, September 22, 2011

power maths

Thursday, September 22, 2011
Supaya lebih feel menaip.Gua nak membahasakan diri gua 'aku harini.

aku sekarang ni tengah pening kepala nak siapkan essay aku ni.Tajuk die stereotype.Aku dapat assignment ni last two week tapi baru harini aku nak buat.Procrastinator giler aku.Aku memang malas buat kerja awal2.Suke buat lambat walaupun ak tahu musibah buat kerja lambat macam mane.

Stereotype.Ade bermacam-macam topik yang bermain difikiran aku.Aku cube pikir topik yang interesting dan kalau boleh aku nak lecturer ak first time bace topik itu.Baru ade elemen suprise dan ingin tahu.dan bolehlah nanti aku dapat markah tinggi.

1st sekali dulu ak nak buat pasal isu budak2 pompuan korea yang suke kat mate besar dan muke kecik.Tapi memember group aku aritu cakap tajuk tu cam tak berapa stereotype so aku tukar.Aku pilih topik yang benar2 diklasifikasikan sebagai stereotype dan ade relation yang kuat dengan aku.So aku pilih untuk buat pasal tajuk "asians are good in math".

Kenapa asian dikatakan bagus dalam math? Aku kecikkan lagi skop.Kite Orang Malaysia.Kenapa kite dikatakan power dalam math? (Malaysian asian jugak en)

Daripada kecik lagi kite dah di tanamkan dengan ideologi2 kerjaya mase depan.Bile mak tanye...

"Amat.What do you wanna be when you grow up?

dan aku menjawab...

"I wanna be a power ranger"

"Nope.no...no..no nooooooooooooooooooo.Yo're gonna be an accountant.or doctor.No less than that"

*Itulah 'no' yang paling panjang yang pernah aku dengar dalam hidup aku.Second to that adalah no plate kereta perdana menteri norway. *Seyes ni.Muke ak kat sebelah ade nampak muke main2 ke? grrr...

Demi menjadi seorang accountant yang berjaya.Kite dihantar ke kelas ABACUS.Belajar teknik mengira guna jari-jemari.Takyah tulis kat kertas potong2 pun tuk kire value.Sekarang nilah hasilnye belajar ABACUS.Dua campur tiga pun ak gi taip kat calculator.hahaha.

Then system education kite.Exam oriented.Belajar betahun-tahun kat sekolah tapi akhirnya satu exam sahaja yang menentukan mase depan kite.SPM. So demi mendapat result yang bagus cikgu kite push kite dengan memberikan soalan2 dan homework yang banyak.Contohnya soalan math.Hampir tiap2 hari at least dua puluh soalan kena buat.dan kite terpaksalah buat semua soalan2 tu takut nanti kena lari kat padang.Malu beb ngan budak2 pompuan.Kalau sekolah gua dulu takde budak pompuan.Kitorang malu ngan cikgu BI.Cikgu BI ramai cun.hihi.

So kite pun buatlah soalan maths berhari-hari demi paper math spm yang duration die tak sampai 5 jam.

Lepas tu aku dah tak tahu dah ape ak nak ngarut.hahaha.Aduh.Essay ni tiga page bhai kena buat.Arrrrggh.
--------------------------------------------------------------------
New song update
Lagu ni bulan lepas punyer jugak.hehe

Zivilia - Pintu Taubat.

27 comments:

IMANSHAH

penat cg ngajor, tapi tak dapat2 juga..malas!!

IMANSHAH

penat cg ngajor, tapi tak dapat2 juga..malas!!

e.l.i.z.@

kejap aku kejap gua..lu pening la beb :P

eh betul la,skang gua pun failed bab congak..asyik nk pkai calculator je.haishshhh

Anonymous

hah ? serius ke asian pandai math nie ? apa2 je la..heheh..
good luck k !

Un Phat Lee

imanshah: err...

eliza: eh.aah.lupe check.haha.gua edit balik japgi.

novelgurl: persepsi orang barat begitulah

Umie Nadhirah

nak dengar no panjang lagi

nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Anonymous

tgk no trus blur hehe

ila

sye spm cndidates thn nie.lebih prefer buat soalan math daripada essayy..

rjen pgi kelas abacus tu ann

Asmi Asmidar

Ayah tak suruh jadi akauntan ayah suruh jadi pensyarah :) hihi

.::: Princess MOMOY :::.

bersabar la memeningkan kepala kira formula
nanti dah kerja kepala pening kira gaji pula
haha

Mashe

tuhyg buat easay kt dlm blog nih? hahaha!

say to easy=)

gua xsuka math.gua mmg akn pangkah pen merah makngah kalo ade org soh undi math.gua minat sjrh sbb bole tido lena ^__________^

Anonymous

warghh~ subjek yg aku x suka math ni

Unknown

waah hebat.dulu hana pi arithmetic.pakai sempoa kira banyak nombor.tapi sekarang pakai jugak calculator.hee

Amyra

serius tak suka math....nak plak add math...rasa cam tak perlu nak blaja add math 2...skg dah abes skolah still x pnh guna add math dlm kehidupan seharian...

apa aku melalut nie???

Jumir

aku n Math = stereotype. Tu tajuk yang I cadangkan. Pastu taruk gambo I sebagai cover assignment. Hmmm...sure dapat markah tinggi. hehehe....semoga berjaya.

CIK JATT

ehh, rasanya memang betul la. macam time sis study dulu. sampai kitorang rasa, awatla mat saleh ni %^$#@ sangat, math simple pun tak tau

Fariehan Ibrahim

#kfine wa xminat math..benci kot tgk no..
tp amek kos akaun. errr... -.-'

zati embong

math?jat tabik big bos jat.kitorg terkial2 tekan kalkulator,dia da dpt jawapan.hoho.

m

m3? :(

anissnaadia

math dulu pejam mata je. kacang ! hahahahah.

SyASyA SaNi

sape suh procastinate??huuuu

*padahal biase buat mase jadik student

Run Away

..../salam kenal...;d

Puteri Iqa Izyan

aku suke math.
dan aku tak boleh hidup tanpa kalkulator. haha.

nida tecit
This comment has been removed by the author.
anamizu

aku menyampah gile mate yg susah2 tuh smue.. kalo stakat nk amek SPM bg soklan basic tambah,darab,bahagi je dah la. ni tak, nk jgk bg soklan pecah kpala hotak pikir... cissss betol!



aku tak suke MATH =.='






SLM KENAL,
cik ana ^__^

Ca Ezah

ca suka math! tapi bab congak fail..hahaha...

 
LeeosDOTfm ◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates